Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Η Ερμηνεία της Μεγάλης Επίκλησης



 

 

 

Η Ερμηνεία της Μεγάλης Επίκλησης


Η Μεγάλη Επίκληση

Από την εστία του Φωτός, μέσα από τη διάνοια του Θεού
Ας διαχυθεί φως μέσα στις διάνοιες των ανθρώπων
Το Φως ας κατέλθει στη Γη.
Από την εστία της Αγάπης, μέσα από την καρδιά του Θεού
Ας διαχυθεί αγάπη μέσα στις καρδιές των ανθρώπων
Είθε ο Χριστός να γυρίσει στη Γη.
Από το κέντρο όπου η Θέληση του Θεού είναι γνωστή
Ο σκοπός ας καθοδηγεί τις μικρές θελήσεις των ανθρώπων
Ο Σκοπός που οι Διδάσκαλοι γνωρίζουν και υπηρετούν.
Από το κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων
Το Σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός ας πραγματοποιηθεί
Και είθε να σφραγίσει την πύλη του κακού.
Το Φως, η Αγάπη και η Δύναμη ας αποκαταστήσουν το Σχέδιο
πάνω στη Γη.


Η ομορφιά και η δύναμη αυτής της Επίκλησης έγκειται στην απλότητά της και στην έκφραση ορισμένων κεντρικών αληθειών που όλοι οι άνθρωποι, έμφυτα και φυσιολογικά δέχονται – την αλήθεια ότι υπάρχει μια βασική Νοημοσύνη στην Οποία αόριστα δίνουμε το όνομα του Θεού. Την αλήθεια ότι πίσω από παν το φαινόμενο, η κινούσα δύναμη του σύμπαντος είναι Αγάπη. Την αλήθεια ότι μια μεγάλη Ατομικότητα, που οι Χριστιανοί αποκαλούν Χριστό, ήρθε στη γη και ενσωμάτωσε εκείνη την αγάπη έτσι ώστε να μπορούμε να την καταλάβουμε. Την αλήθεια ότι και η αγάπη και η νοημοσύνη είναι αποτελέσματα αυτού που αποκαλείται Θέληση του Θεού. Και τελικά η αυταπόδεικτη αλήθεια ότι μόνο μέσω της ίδιας της ανθρωπότητας μπορεί να εκπληρωθεί το θείο Σχέδιο.
Ολόκληρη η Επίκληση αναφέρεται σε εκείνη την επικείμενη, επισκιάζουσα και αποκαλυπτική παρακαταθήκη ενέργειας, την άμεση αιτία όλων των γεγονότων στη Γη που δείχνουν την ανάδυση εκείνου που είναι νέο και καλύτερο. Αυτά τα γεγονότα καταδεικνύουν την κίνηση προς τα εμπρός της ανθρώπινης συνείδησης για περισσότερο φως.
Η συνηθισμένη επικλητική δέηση έως τώρα υπήρξε εγωιστική στη φύση της και ευκαιριακή στη διατύπωσή της. Οι άνθρωποι έχουν προσευχηθεί για λογαριασμό τους. Έχουν επικαλεσθεί θεία βοήθεια για εκείνους που αγαπούν. Έχουν δώσει μια υλική ερμηνεία στις βασικές ανάγκες τους. Αυτή η επίκληση είναι μια παγκόσμια προσευχή. Δεν περιέχει κάποια δέηση προσωπικού χαρακτήρα ούτε κάποια προσωρινή ώθηση για επίκληση. Εκφράζει την ανάγκη της ανθρωπότητας και διαπερνώντας όλες τις δυσκολίες, τις αμφιβολίες και τα ερωτήματα φθάνει κατ' ευθείαν στη Διάνοια και την Καρδιά του Ενός εντός του Οποίου ζούμε, κινούμαστε και υπάρχουμε – ο Ένας ο Οποίος θα μείνει μαζί μας μέχρι το τέλος του ίδιου του χρόνου και "έως ότου κι ο τελευταίος κουρασμένος προσκυνητής να έχει βρει το δρόμο για το σπίτι του."

Από την εστία του Φωτός, μέσα από τη διάνοια του Θεού
Ας διαχυθεί φως μέσα στις διάνοιες των ανθρώπων
Το Φως ας κατέλθει στη Γη.
Στις πρώτες τρεις γραμμές, γίνεται μνεία στη Διάνοια του Θεού, ως σημείου εστίασης για θείο φως. Αυτό αναφέρεται στην ψυχή όλων των πραγμάτων. Ο όρος ψυχή με τη σημαντική ιδιότητα της φώτισής της περιλαμβάνει την ανθρώπινη ψυχή και εκείνο το συγκεντρωτικό σημείο του φωτός που θεωρούμε ως 'επισκιάζουσα' ψυχή της ανθρωπότητας. Εκείνη η ψυχή φέρνει φως και εξαπλώνει το φωτισμό. Είναι απαραίτητο πάντα να θυμούμαστε ότι το φως είναι δρώσα ενέργεια. Όταν επικαλούμαστε τη Διάνοια του Θεού και λέμε: "Ας διαχυθεί φως μέσα στις διάνοιες τω ανθρώπων, το φως ας κατέλθει στη γη", εκφωνούμε μια από τις μεγάλες ανάγκες της ανθρωπότητας και – εάν η επίκληση και η προσευχή σημαίνουν κάτι – η απάντηση είναι σίγουρη. Όταν βλέπουμε ότι ανέκαθεν όλοι οι άνθρωποι, κάθε ηλικίας και σε κάθε κατάσταση, έχουν την παρόρμηση να απευθύνουν μια δέηση προς το αόρατο πνευματικό Κέντρο, αποκτούμε σταθερά τη βεβαιότητα ότι ένα τέτοιο κέντρο υπάρχει. Η Επίκληση είναι τόσο παλαιά όσο και η ανθρωπότητα η ίδια.
Μας έχει λεχθεί από το Χριστό ότι οι άνθρωποι "αγαπούν το σκότος παρά το φως επειδή τα έργα τους είναι κακά." Εντούτοις, μια από τις μεγάλες αναδυόμενες ομορφιές του παρόντος είναι ότι το φως ρίχνεται σε κάθε σκοτεινό τόπο και δεν υπάρχει τίποτα κρυφό που δεν θα αποκαλυφθεί. Οι άνθρωποι αναγνωρίζουν το σκοτάδι που υπάρχει και τη δυστυχία και συνεπώς προσμένουν το φως. Ο φωτισμός των διανοιών των ανθρώπων, έτσι ώστε να μπορούν να βλέπουν τα πράγματα όπως είναι, μπορεί να φέρει την κατανόηση των ορθών κινήτρων και τώρα πλέον αποτελεί σημαντική ανάγκη να επέλθουν ορθές ανθρώπινες σχέσεις. Στο φως που ο διαφωτισμός φέρνει, θα δούμε τελικά το φως και η ημέρα θα έρθει που χιλιάδες γιοι των ανθρώπων και αμέτρητοι όμιλοι θα είναι σε θέση να λέγουν μαζί με τον Ερμή και τον Χριστό: "Εγώ Ειμί (ή είμαστε) το φως του κόσμου."
Από την εστία της Αγάπης, μέσα από την καρδιά του Θεού
Ας διαχυθεί η αγάπη μέσα στις καρδιές των ανθρώπων
Είθε ο Χριστός να γυρίσει στη Γη
Το δεύτερο τρίστιχο, αφορά την Καρδιά του Θεού και έχει να κάνει με το σημείο εστίασης της αγάπης. Αυτή η 'καρδιά' του εκδηλωμένου κόσμου είναι η πνευματική Ιεραρχία – εκείνος ο μεγάλος παράγοντας μεταβίβασης της αγάπης σε κάθε μορφή στη θεία εκδήλωση. Η αγάπη είναι μια ενέργεια που πρέπει να φθάσει στις καρδιές των ανθρώπων και να γονιμοποιήσει την ανθρωπότητα με την ποιότητα της με αγάπη κατανόησης. Αυτός είναι ό,τι εκφράζεται όταν η αγάπη και η νοημοσύνη έρχονται σε σύζευξη.
Όταν οι μαθητές εργάζονται για την αναγνώριση του Χριστού, θα έρθει ο καιρός που Εκείνος θα μπορεί και πάλι να κινηθεί μεταξύ των ανθρώπων δημόσια. Θα μπορεί να αναγνωριστεί δημόσια και να εκτελέσει έτσι το έργο Του στα εξωτερικά επίπεδα της ζωής όπως κάνει στα εσωτερικά. Ο Χριστός είπε όταν αποχαιρετούσε τους μαθητές του: "Θα είμαι μαζί σας για πάντα, ως το τέλος των ημερών."
Όταν έλθει ο Χριστός, θα σημειωθεί άνθιση και μεγάλη δραστηριότητα του δικού Του τύπου συνείδησης μεταξύ των ανθρώπων. Θα απελευθερώσει μέσα στον κόσμο των ανθρώπων τη δύναμη και τη διακρίνουσα ενέργεια της ενορατικής αγάπης. Τα αποτελέσματα της διανομής αυτής της ενέργειας της αγάπης θα είναι διπλά:
Πρώτον, η δρώσα ενέργεια της με αγάπη κατανόησης θα κινητοποιήσει μια τεράστια αντίδραση ενάντια στη δύναμη του μίσους. Το μίσος, ο διαχωρισμός και ο αποκλεισμός θα φθάσουν να θεωρούνται ως η μόνη αμαρτία, γιατί θα αναγνωριστεί ότι όλες οι αμαρτίες, όπως απαριθμούνται και εκλαμβάνονται τώρα απορρέουν από το μίσος ή από το προϊόν της, την αντικοινωνική συνείδηση.
Δεύτερον, αμέτρητοι άνδρες και οι γυναίκες σε κάθε τόπο θα σχηματίσουν ομίλους για την προώθηση της καλής θέλησης και την προαγωγή ορθών ανθρώπινων σχέσεων. Τόσο μεγάλος θα είναι οι αριθμός τους που από μια μικρή και σχετικά ασήμαντη μειονότητα, θα γίνουν η μεγαλύτερη και πιο δραστική δύναμη στον κόσμο.
Από το κέντρο όπου η Θέληση του Θεού είναι γνωστή
Ο σκοπός ας καθοδηγεί τις μικρές θελήσεις των ανθρώπων
Ο Σκοπός που οι Διδάσκαλοι γνωρίζουν και υπηρετούν.
Στο τρίτο τρίστιχο, έχουμε την προσευχή να οδηγηθεί σε συμμόρφωση προς το θέλημα του Θεού η ανθρώπινη θέληση, έστω κι αν αυτή μπορεί να μη κατανοείται. Υπάρχει η ένδειξη, σε αυτές τις τρεις γραμμές, ότι η ανθρωπότητα από μόνη της δεν μπορεί ακόμα να συλλάβει το σκοπό του Θεού, εκείνη την όψη του θείου που επιδιώκει να βρει άμεση έκφραση πάνω στη γη. Αλλά σίγουρα, δεδομένου καθώς ο σκοπός της Θέλησης του Θεού επιδιώκει να επηρεάσει την ανθρώπινη θέληση, εκφράζεται με τους ανθρώπινους όρους ως καλή θέληση, ως ζωντανή αποφασιστικότητα ή σταθερή πρόθεση για να επιφέρει ορθές ανθρώπινες σχέσεις. Παραμένει μεγάλο μυστήριο το τι είναι ουσιαστικά η θεία θέληση. Ακόμη και Χριστός ο ίδιος αγωνίστηκε με το πρόβλημα της θείας θέλησης, και απευθυνόμενος στον Πατέρα τη στιγμή που συνειδητοποίησε για πρώτη φορά την έκταση και την πολυπλοκότητα της αποστολής Του ως παγκόσμιο λυτρωτή. Φώναξε τότε: "Πάτερ, το δικό σου θέλημα ας γίνει και όχι το δικό μου." Εκείνα τα λόγια χαρακτήρισαν την εγκατάλειψη των μέσων δια των οποίων προσπαθούσε να σώσει την ανθρωπότητα. Του έδειξε αυτό που εκείνη την περίοδο εμφανιζόταν ως προφανής αποτυχία και ότι η αποστολή του δεν είχε ολοκληρωθεί. Επί δύο σχεδόν χιλιάδες έτη περιμένει να φέρει εκείνη την αποστολή σε καρποφορία. Δεν μπορεί να προχωρήσει στην αποστολή που Του ανατέθηκε, χωρίς αμοιβαία δράση από την ανθρωπότητα.
Αυτή η Επίκληση είναι παραδόξως και ουσιαστικά το Μάντραμ του Χριστού και "ο ήχος της απευθύνεται" σε ολόκληρο τον κόσμο δια της δικής Του εξαγγελίας και μέσω της χρήσης της από την πνευματική Ιεραρχία. Τώρα τα λόγια της πρέπει να προβάλουν σε όλο τον κόσμο με τη βοήθεια της απαγγελίας της από ανθρώπους άτομα παντού και η έννοιά της πρέπει να εκφραστεί από τις μάζες εν ευθέτω χρόνω. Τότε ο Χριστός θα μπορεί και πάλι "να κατεβεί στη γη" και "να δει το μόχθο της ψυχής του και θα ικανοποιηθεί."
Από το κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων
Το Σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός ας πραγματοποιηθεί
Και είθε να σφραγίσει την πύλη του κακού.
Στο τέταρτο τρίστιχο, αφού έχει γίνει πλέον η επίκληση των τριών όψεων ή δυνάμεων, ήτοι της Διάνοιας, της Αγάπης και της Θέλησης, έχουμε ένδειξη της αγκυροβόλησης όλων αυτών των δυνάμεων στην ίδια την ανθρωπότητα, "το κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων." Εδώ, και μόνον εδώ, μπορούν και όλες οι τρεις θείες ποιότητες – σε χρόνο και χώρο – να εκφραστούν και να βρουν την εκπλήρωση τους. Εδώ και μόνον εδώ μπορεί αληθινά να γεννηθεί η αγάπη, να λειτουργήσει ορθά η νοημοσύνη, και η θέληση του Θεού να εκτυλίξει αποτελεσματικά τη θέληση-για-το καλό. Από την ανθρωπότητα, μόνη και χωρίς βοήθεια (εκτός από το θείο πνεύμα μέσα σε κάθε άνθρωπο), θα μπορέσει να σφραγιστεί η "πύλη του κακού". Αυτή η τελική γραμμή της τέταρτης στροφής χρειάζεται ίσως εξήγηση. Πρόκειται για ένα συμβολικό τρόπο να εκφραστεί η ιδέα του να καταστούν οι κακοί σκοποί ανενεργοί και μη δραστικοί. Δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη τοποθεσία όπου το κακό ενοικεί. Στην Αποκάλυψη, η Καινή Διαθήκη μιλά για το κακό και την καταστροφή του διαβόλου και την αποδυνάμωση του Σατανά.
Η "θύρα του κακού" διατηρείται ανοικτή από την ανθρωπότητα μέσω των εγωιστικών επιθυμιών της, του μίσους και της χωριστικότητας, από την πλεονεξία και τα φυλετικά και εθνικά εμπόδια, τις ποταπές προσωπικές φιλοδοξίες και την αγάπη για δύναμης και σκληρότητα. Καθώς η καλή θέληση και το φως θα διαχύνονται στις διάνοιες και τις καρδιές των ανθρώπων, αυτές οι κακές ποιότητες και αυτές οι κατευθυνόμενες ενέργειες που διατηρούν την θύρα του κακού ανοικτή, θα δώσουν τη θέση τους στις ορθές ανθρώπινες σχέσεις, σε μια αποφασιστικότητα να δημιουργηθεί ένας καλύτερος και ειρηνικότερος κόσμος και σε μια παγκόσμια έκφραση του καλού. Δεδομένου ότι αυτές οι ποιότητες εκτοπίζουν τιςς παλαιές και ανεπιθύμητες, η θύρα όπου το κακό ενοικεί συμβολικά θα αργοκλείσει κάτω από το βάρος της κοινής γνώμης και μέσω της ορθής ανθρώπινης επιθυμίας. Τίποτα δεν είναι δυνατόν αυτό να το σταματήσει.
Έτσι το αρχικό Σχέδιο θα αποκατασταθεί πάνω στη γη. Ταυτόχρονα, η θύρα προς τον κόσμο της πνευματικής πραγματικότητας θα ανοίξει ενώπιον της ανθρωπότητας και η θύρα όπου το κακό ενοικεί θα κλείσει. Κατά συνέπεια μέσω του "κέντρου που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων" το σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός θα εκπληρωθεί και θα χτυπήσουν το θανάσιμο πλήγμα του κακού, του εγωισμού και της χωριστικότητας, σφραγίζοντας το για πάντα στον τάφο του θανάτου, και κατά συνέπεια ο σκοπός του Δημιουργού των πάντων επίσης θα εκπληρωθεί.
Το Φως, η Αγάπη και η Δύναμη ας αποκαταστήσουν το Σχέδιο πάνω στη Γη.
Είναι προφανές ότι οι πρώτες τρεις στροφές επικαλούνται, προσκαλούν, ή απευθύνουν δέηση, στις τρεις όψεις της θείας ζωής που αναγνωρίζονται παγκοσμίως – ήτοι τη διάνοια του Θεού, την αγάπη του Θεού και τη θέληση ή το σκοπό του Θεού. Η τέταρτη στροφή επισημαίνει τη σχέση της ανθρωπότητας με τις τρεις ενέργειες: της νοημοσύνης, της αγάπης και της θέλησης. Επίσης τη βαθιά ευθύνη της ανθρωπότητας να συντελέσει την εξάπλωση της αγάπης και του φωτός πάνω στη γη, προκειμένου να αποκατασταθεί το Σχέδιο. Αυτό το Σχέδιο προσκαλεί την ανθρωπότητα να εκφράσει Αγάπη και καλεί τους ανθρώπους "να αφήσουν το δικό τους φως να διαλάμψει." Τότε έρχεται η τελική ιεροπρεπής αίτηση αυτό το "Σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός," να εκπληρωθεί μέσω της ανθρωπότητας, που μπορεί "να σφραγίσει τη θύρα του κακού." Η τελική γραμμή μετά, περιέχει την ιδέα της αποκατάστασης, που δείχνει την τονική σκέψη για το μέλλον και ότι θα έρθει η ημέρα που η αρχική ιδέα του Θεού και η αρχική πρόθεσή Του δεν θα αναστέλεται πλέον από την ελευθερία της βούλησης του ανθρώπου και από το κακό, από τον απόλυτο υλισμό και τον εγωισμό. Τότε ο θείος σκοπός, μέσω της αλλαγής στην καρδιά και στις επιδιώξεις της ανθρωπότητας, θα επιτευχθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου